16 Haziran 2009 Salı

Çakra... Çukra... 3

- 3. çakrada takılıp kaldın bakıyorum...

- Takılıp kalan ben'im, ben de sensin... Tembelliğinden takılıp kaldın, bu huyunu artık değiştirmek ister misin?

- Ben tembel falan değilim, tam tersine "üşenme, erteleme, vazgeçme" felsefesi ile yaşadım bugüne kadar, insanlar tembel, zaten tembeller de hep beni bulur...

- "Beni bulur" dediklerinin hepsi sana aynalık etmek için karşına çıkanlar, dikkat ediyor musun, hangi konuda çok iddialı isen karşıtı hep önüne geliyor; ben şöyle dürüstüm, ben şöyle iyiyim, ben şöyle hoşum... Herşey senin içinde ve herşeyin karşıtı da içinde...

- Bunu başka zaman tartışsak da şu çakraları çözsek artık diyorum...

- Peki, 3. çakra Solar Pleksüs çakrası diğer bir deyişle Güneş Sinirağı çakrası, göbek merkezi diyenler de vardır...

- İsmi de pek bir havalı...

- Eh tabii, bu çakra senin güneşini, güç merkezini temsil ediyor. Buradan eterik bedeni besleyen oradan da fizik bedeni besleyen güneş enerjisi emilir... Bedenin duygusal enerji yaydığı bölgedir burası ve insanlarla, maddi dünyayla ilişkiye girilen yerdir. Diğer insanlarla ilişkileri, beğenileri, toplumsal kimliği, iradeyi ve amaca ulaşmadaki kararlılığı simgeler...

- Tahmin edeyim rengi sarı mı, güneş ya?..

- Evet, rengi sarı, sarının tonları hatta altın rengi... Aslında bu çakra bir çok alt çakranın birleşimi diyebiliriz o yüzden mide, göbek üstü ve altı bölgede, geniş bir bölgede yer alıyor. İnsülin hormonu, pankreas'ın salgıladığı enzimleri kontrol ediyor, mide, karaciğer, dalak, sindirim sistemi, safra kesesi, otonom sinir sistemi, sırt bu çakraya bağlı organlar.

- Bunun yükü daha ağır gibi sanki...

- Yük diye bir şey yok, ağır yük hele hiç yok, bütün çakralar önemli ve dengeli çalışmaları da bir o kadar önemli... Bu çakra göz ve görme ile ilgili fonksiyonları da üstlenir. 3. çakranın yetersiz çalışması sadece bu organlarda önemli sorunlara yol açmaz yaşam amacının gerçekleştirilmesi yolunda da önemli tıkanıklıklar yaratır...

- Evet, tahmin ederim, iş stresi ya da hayal ettiğin şeyleri yapamamak genelde mide sorunları çıkarıyor ya hep, demek ki bundan...

- Tabii özellikle iş hayatında kendini bir "köle" olmaktan öteye götüremeyenler için mide, karaciğer, sindirim sistemi sorunları, sürekli yorgunluk hissi kaçınılmaz... Hele de sevmediğin bir işi yapıyorsan, yıllarca yaptıysan. Entelektüel farkındalık, başarılar, irade, ego yansıtmaları, hayati enerjiler, kontrol ve kendiniz olma özgürlüğü bu çakra tarafından yönetilir. Burası egonun bulunduğu yerdir; “içgüdü”, “hissetme” ve “olma” burada bütünleşir...

- Yetersiz çalışması diyordun...

- Bu çakranın yetersiz, dengesiz çalışması yaşamın doğal akışa güvenmeme hissi yaratır. Baskın olma gereksinimi, materyal güvenlik ve sahip olmaya takıntılı gereksinim yaratır. Bu çakra ister iyi ister kötü olsun enerjiyi depolar; acı, korku ve stresi bu bölgede depolanır. Doğru olarak çalışıldığında, büyüme ve şifa için pozitif enerji de burada depolanır. Bu çakra çalışmadığında hastalık gelip yavaşça kişiyi tahrip edebilir. Solar pleksus, iradeyi, geçmişten gelen sorunları, acı ve korkuları, aynı zamanda başarmak için tutkumuzu kontrol eder.

- Ben dedim sana en ağır yük bu çakrada...

- Yük yok! Sen kendi sorunlarına en yakın bulduğun şeyleri en ağır yük olarak algılıyorsun da ondan... Başka bir insan için kök çakra en ağır yük olabilir ya da bir başkası... 3. çakranın düzenli çalışması halinde yaşamsal hedeflerini iyi belirler ve takip edersin, uyumlu, davranışlarını kontrol altında tutan bir insan olursun, bağımsız hareket edersin ve başarıdan başarıya koşarsın...

- Aynı ben!

- Şunu da unutma bu ilk üç çakra varlığın dünyaya topraklanmasını ve dünyaya ait olmasını temsil eder, zihinsel ve fiziksel çakralardır. Bunlar büyüme ve materyal ve fiziksel dünyada hayatta kalma için önemlidir. Bunlar dengesiz veya bloke olduğunda, çalışma, yaşama ve bugünün dünyasına uyma problemleri olur. Yaşam, sevgi, çalışma ve sağlık ile başa çıkmakta problemleri olan kişilerin, bu çakraları iyileştirmesi bu sorunları şifalandıracaktır.

- Geldik 4.'ye... Bunu çok merak ediyorum, direkt sevgi ile ilgili çünkü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder