23 Kasım 2010 Salı

Çakra Meditasyonu

Leonardo Da Vinci. Ne kadar eşşiz bir ruh, değil mi?
Bu sabah çakralarla ilgili bir şeyleri araştırırken bu görseli buldum. (http://www.amorillum.com/) diye bir sitede.
Bu görselin blogumda olmasından hoşlanacağımı düşünerek ve fırsat bu fırsat diyerek yaptığım bir çalışmayı paylaşayım dedim. Çok çok basit bir renk meditasyonu bu. Dingin bir sabaha başlarken mesela, birebir olabilir.

Bütün teknik her çakraya kendi renginde enerji vermek ve çakra (hani çakra kelimesi Sanskritçe tekerlekten geliyor ya) tekerleklerini olabildiğince hızla döndürmek üzerine kurulu...

Bir çok yerde çakraların saat yönünde döndüğüne dair bilgiler bulabilirsiniz. Bendeki oldukça eski bir kitapta kadınların saat yönünün tersine, erkeklerin saat yönünde döndüğünü söylüyor. Ama benim çakralarım doğrusu öyle değil, şöyle: Kök çakra saat yönünde, sakral çakra saat yönünün tersinde, solak pleksus saat yönünde, kalp çakrası saat yönünün tersine, boğaz çakrası saat yönünde, üçüncü göz çakrası saat yönünün tersine, tepe çakrası saat yönünde. :) Dolayısı ile bir şey diyemiyorum. Kendinizi en iyi siz hissedersiniz.

Ben, bağdaş kurup, tamamen dik durarak meditasyon yapmayı seviyorum. Bedenim tam olarak dünyaya topraklanıyor, tepem de tam olarak evrene açılıyor diye hissediyorum. Tabii bütün bu mekan algısı illüzyon olduğundan bunu bir kural olarak kabul etmemeli, nasıl rahat ediyorsanız. Ayrıca çakra melodileriniz varsa, hele de o her çakraya özel 5 dakikalık müzikleri olan CD'lerden, o zaman süper olur işte.

Tam pozisyon aldıktan sonra, bir kaç derin nefes alıp verdikten sonra, farkındalığınızı kök çakranıza veriyorsunuz. Orada kırmızı bir enerji topu imgeliyorsunuz. Topu döndürebildiğiniz kadar hızlı döndürmeyi imgeliyorsunuz. Benim deneyimlerime göre çakranız ne kadar dengesiz ya da az çalışıyorsa bu enerji topu o kadar yavaş hareket ediyor (Bu, hangi çakranızda sorun olduğunu anlamanız için de bir fırsat olabilir). Ama zaman içinde şaşırtıcı bir hızla hareket ettiğini görebilirsiniz. Yönüne gelince, yukarıda dediğim gibi, sezgilerinize güvenin, doğru yönü gösterecektir, saat yönü ya da tersi. Bu enerji topunu döndürebildiğiniz kadar döndürün, dışarı enerjisi yayılsın, hatta kök çakranızdan dünyanın merkezine köklerinizin indiğini, sıkı sıkı bağlandığını imgeleyebilirsiniz. Aynı bir ağaç gibi. Bu, insanı çok çok mutlu eden, güvende hissettiren bir şey.

Kök çakradan sonra sakral çakraya aynı şeyi yapacaksınız. Turuncu bir enerji topu, olabildiğince hızlı döndürmeye çalışacaksınız, enerjisini yayılsın yayılabildiği kadar. Eğer müzik kullanıyorsanız her çakra için müzik boyunca devam edebilirsiniz. Daha sonra sırası ile her çakraya kendi renginde enerji topları yerleştirerek ve hızla döndürüp o enerjinin çevreye yayılmasını gözlemleyerek tepe çakraya kadar gelebilirsiniz. Solar pleksus için sarı, kalp çakrası için yeşil (ben hep yeşil, içi ise pembe enerji topları imgeliyorum), boğaz çakrası için mavi, üçüncü göz çakrası için indigo ve tepe çakrası için de mor renkli enerji topları kullanabilirsiniz.

Ben tepe çakrasının enerji topunu döndürdükten sonra, enerjiyi evrene doğru yaymayı ve yayılabildiği kadar yollamayı seviyorum. Kök çakranın tersine bu da evrenle iletişim kurmak için çok güzel bir fırsat oluyor bence. Bundan sonra istediğiniz gibi bitirebilir, derin bir nefes alıp vererek gözlerinizi açabilirsiniz.

Herkese sevgiler, güzel bir gün dileklerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder