11 Kasım 2012 Pazar

Ne "olmadığını" bilme...

Soran: 'O'na nasıl ulaşırım?

Maharaj: 'O'na ulaşman gerekmez, çünkü sen zaten 'O'sun. Eğer bir şans tanırsan, buna şahit olacaksın. Gerçek olmayan şeylere olan bağımlılığından vazgeç, o zaman gerçek olan süratle ve pürüzsüzce kendi yerini alacaktır. Kendini şu ya da bu olarak, şunu ya da bunu yapan olarak düşünmekten vazgeç. O zaman senin her şeyin kaynağı ve kalbi (özü) olduğun idrakiyle aydınlanacaksın.

Benim gördüğümü şimdi ve burada sen de görebilirdin, eğer dikkatini yanlış odaklamamış olsaydın. Kendine dikkatle bakmıyorsun. Zihnin her zaman nesnelerle, insanlarla, fikirlerle meşgul ama asla kendi gerçek varlığınla meşgul değil. Dikkatini kendi üzerinde topla. Kendi varlığının, varoluşunun farkına var. Dikkatle gözlemle. Dikkatsizliğin yüzünden kendi çevrende inşa etmiş olduğun hapishaneyi incele. Ne olmadığını bilme yoluyla gerçek kimliğini tanırsın. Aslına geri dönüş yolu, ne olmadığını bilmekle başlar.

2 yorum:

  1. Sri Nisargadatta Maharaj'ın Ben O'yum adlı kitabı ilk okuduğum metafizik kitabı.Belki de tekrar okumalıyım.

    BİR-i

    YanıtlaSil
  2. BEn OYum gerçektende salt gözlemci olmuş ve bu farkındalığa kendini odaklayarak dünya aurasına bizler için erişelebilir yüksek ve yoğun bir bilgeliği bırakmış büyük bir üstaddır ve eser objektif gözlemcilik diyebileceğimiz bir bilinç halinden yüksek seviye kanallık olarakta yorumlanabilecek değişe nyüksek zihin hallerinden cevaplanmıştır.
    Objektif gözlemde ne olmadığını bilmenin bir kaç yönü var. Birincisi; Ne olmadığını bimek şöyle bi şeydir, Bir şeyi nyapaılabilirliğini ve yapılabileceğini bilmezsin ve biri yapar görürsün artık ulaşabileceğini bilirsin. Maharajı okursun ve o bilinci nve zihnin ve aydıınlanmanın dünyada erişebilir olduğunu bilirsin.
    İkincisi de ; Aslında yüzleşmeyceğini düşündüğünün bir durumu ve hali yaşadığında ya da yapamayacağını düüşündüğün bir şeyi yapabildiğini onunla yüleşebildiğini görürüsün;
    VE üçüncüsü diyebileceğimiz bir başka boyutta ise gerçekten ne olmadığını bilme; değişen perspektiflerden ve mistik sezgisel görüşlerden oluş ve yaşam hakkında yüksek izlenimler, duyular görüler, bililer damıtırsın ve aslında tüm varlıkla birlik ayrışamazlık değişemezlik, bilişi ve duyumu edinerek diğerinde sen ve seninde o olduğunu bilerek ve anlarak "Ben Oyum, "O da benim, O aslında beniim yani sen bensini bilişle hissedişle ve farkındalıkla yaşayabilmek...
    Ne olunmayan bendir, ben değiliz, biziz oyuz ve diğeriyiz, ben yapısı kişide sürekli korunan tek ben yapı değildir ve bu söylemi uzatmak kişi için büyük şok olabilecektir ve kendi görmelidir, Maharaj der ki sizdeki ben duygusunun neyin silik yansıması olduğunu bulun,,

    YanıtlaSil